Pagina's

dinsdag 19 maart 2013

Theodóra

Zo links en rechts zie ik in blogland weer Arne en Carlospoppen gebreid worden. Zelf heb ik ruim een jaar geleden Lizzy gemaakt. Ik blogde daar vorig jaar mei over.

De verleiding was erg groot om er nog één op de pennen te zetten. Maar ik heb in de loop der tijd aardig wat poppenpatronen verzameld. Het is ook wel leuk om die eens allemaal te gaan breien.

Ik ben begonnen met Theodora een kooppatroon van The Icelandic Knitter
De website is in het Frans, Engels en IJslands. De patronen ook.
Het Engelstalige patroon lezen viel mee. Ik moest aan een paar afkortingen wennen maar als je gewoon doet wat er staat ;-) lukt het. Het origineel is gebreid met IJslandse wol, ik heb er Annell Cotton 8 voor gebruikt. Huidkleur en paars (op de foto's bijna blauw) En 4 of 5 pennen 2,5

Heel leuk is dat het popje "billen" heeft, die je breit met verkorte toeren
 
Het haar wordt heen-en-weer ingebreid en later maak je vlechten aan het hoofd vast.
Bij het poppenpatroon zat ook een patroon voor een gebreide "grote onderbroek" en een klukka, een soort traditionele IJslandse onderjurk. Ik heb de hem alleen wat korter gemaakt. Vond ik net wat pittiger. 
Het rokje van de klukka is gebreid in een ajourpatroon. Dat had ik nog nooit gedaan omdat ik het idee had dat het moeilijk zou zijn. Maar dat viel reuze mee. 
Nog een keer en nu helemaal
 
De armen vind ik een beetje lang, maar dat kan ook door mijn manier van vullen komen

Er zijn ook patronen met leuke kleertjes (en hond) te koop.

 
Bedankt voor je bezoekje, Annemieke




1 opmerking: