Pagina's

donderdag 21 maart 2013

Gebreide Tilda


Een tijdje geleden maakte ik  een gehaakte Tilda volgens een patroon van Angeline van het blog mijn eigen plekkie .


Dat vond ik heel leuk om te doen en besloot er nog één te maken. Helaas had ik het patroon niet opgeslagen en Angeline had het patroon inmiddels van haar blog gehaald. Wat nu... Nou ben ik ook gek op breien en bedacht dat ik ook wel kon proberen er één te breien.

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb een patroon uit een boek gebruikt voor de afmetingen. En toen aan de slag gegaan.

Dit is de eerste Tilda die ik heb gebreid

 
 en de achterkant
 
 
Ik was niet tevreden. De armen vond ik te dik en de minderingen in de nek zijn ook niet mooi.    
                                                       
 

Deze pop heb ik gebreid van "onbekende" katoen uit mijn voorraad op pennen 3,5.
Ze is 49 centimeter lang geworden.                     

Dus nog een poging.

De tweede Tilda is gebreid van Annell Cotton 8 op pennen 2,5 . Ze is 40 centimeter lang. Helaas staat ze wel in haar "hempie" op de foto want ik heb nog geen tijd gehad om kleren te maken
 
 
 De mindering voor haar nek is nu mooier (zit aan de achterkant onder haar haren)
 
Ben nog niet helemaal tevreden. De armen kunnen iets langer. En de bovenkant van de mouw moet iets poffen.
 
Ik ben bezig met het patroon. Het valt niet mee om uit mijn rommelige aantekeningen iets te maken dat een ander kan begrijpen. Dus denk ik dat ik een bescheiden bijdrage ga vragen voor het resultaat.
 
Mocht je dan toch nog belangstelling hebben voor het patroon stuur me dan een mailtje.
 
 
Lieve groet, Annemieke
 
 

2 opmerkingen: