Pagina's

donderdag 7 februari 2013

"Pappadag" en kringloopbezoek

Een keer per week, meestal op dinsdag, rijd ik zuidwaarts naar Zwolle om mijn vader te bezoeken.
We drinken koffie, praten bij en maken een wandeling met rolstoel en honden.
 
Gisteren was het rotweer dus ben ik maar alleen met de honden gaan wandelen. In de wijk waar mijn vader woont is een dierenweide die veel bezocht wordt door opa's en oma's en kleinkinderen. Ook mijn twee kleine neefjes vinden het heel leuk om de geiten, schapen en paardjes te voeren.
Helaas kan dat nu even niet meer. Dit bordje hing aan het hek:
Ik vrees dat er binnenkort ook te dikke meeuwen en eksters 
rondvliegen(als dat nog lukt) 
want de buurtbewoners geven hun brood nu massaal aan hen.

Om mijn vader toch even het huis uit te krijgen zijn we op "velletjes-voor- stokpaarden-jacht" gegaan. Vader en rollator in de auto geladen en op weg naar kringloopzaken.
 
Zwolle heeft hele leuke kringloopwinkels. Helaas geen velletjes gevonden maar wel wat andere hebbedingen:

Boekje voor neefje M die komt logeren en leert lezen

 
Een map met Ariadnes uit 1966 met daarin een pop die Annemiek heet. Wat had ik die graag willen hebben toen(en stiekem nog steeds)
 
En 12 bolletjes katoen.
Daar heb ik al een bestemming voor, ik wou graag meedoen met de haakrol van Wieke  maar had niet genoeg zelfde kwaliteit garen. Nu dus wel. Ik loop wel vijf weken achter maar dat moet lukken. Volgende week mag ik er mee beginnen.  Eerst nog braaf wat andere dingen afmaken.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten