Pagina's

maandag 21 mei 2012

Grote projecten - Poef breien


Over twee weken gaan we verhuizen en we zoeken al een tijdje naar een niet alledaagse poef annex voetenbankje.
Bij O42 in Groningen hebben we een hele leuke gezien.



 De Slumber van Casalis.
Maar helaas is deze gemaakt met een wollen stof en wol en ik gaan niet goed samen. De stof leek gebreid in een soort kabel.



De donderdag erop was er weer breicafé in theeschenkerij De Groene Zon in De Wiershoeck in Groningen. Laat Marria nou een trui aan het breien zijn met dit patroon Nou brei ik al heeeeel erg lang maar nog nooit kabels. Na duidelijke uitleg heb ik thuis meteen een proeflapje gebreid, een fluitje van een cent. Zo werd het plan geboren om zelf een poef te gaan breien. Gebaseerd op de Slumber, maar dan op dikke pennen en van katoen of linnen.
De HEMA verkoopt een soort Hooked Spaghetti. Dat bleek net iets te dik. Een  middagje  de draad doormidden knippen en er twee bollen van opwinden leverde een op pen 8 een redelijk prettig breibaar garen op. Het is wel zwaar werk. Langer dan 2 uur achter elkaar breien levert fikse spierpijn op. Maar na 15 uur ploeteren ben ik zeer tevreden. Het is nog niet af maar begint te lijken op wat ik in mijn hoofd heb.

 
 
wordt vervolgd
 
(zie mijn blog van 3 december 2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten